Winter Utrecht

Beste winterliefhebbers,

Afgelopen jaar heeft Utrecht Marketing voor de zesde keer op rij succesvol invulling gegeven aan de bezoekerscampagne, Winter Utrecht. Het hoofddoel is om een bezoek aan Utrecht te stimuleren gedurende de campagne en naamsbekendheid te vergroten. Het betreft de periode tussen begin november tot midden januari. Om deze periode te overbruggen kan je alvast de sfeer proeven door middel van een video en sfeerimpressiefoto’s en informatie voor de komende Winter Utrecht campagne.

Gedurende tien weken lang wordt een inspirerend aanbod van activiteiten en evenementen gebundeld en gecommuniceerd onder Winter Utrecht. Het afgelopen jaar is deze campagne aanzienlijk gegroeid met betrekking tot diversiteit en kwantiteit. Voor het eerst promoten we niet alleen winterse activiteiten en evenementen die plaats vinden in de stad Utrecht maar nu ook in de regio. 

 Winter Utrecht gaat voor samen, door middel van intensieve samenwerking met regionale promotie organisaties, culturele instellingen en ondernemers. Ook bewoners en bezoekers maken de campagne, met betrokkenheid streven we naar verbinding en komen we verder.

Tot ziens bij Winter Utrecht 2018!

Winterse hoogtepunten

Enkele winterse hoogtepunten: Knus festival, familievoorstelling Beauty en het Beest in de Stadsschouwburg; verschillende muziekpodia tijdens Wintergarten in TivoliVredenburg; Ouwehands winterland op de Utrechtse Heuvelrug; schaatsen in het Spoorwegmuseum tijdens Winterstation;  het in kerstthema gehulde nijntje wintermuseum of het Kerstival in het museum Catharijne Convent. Woerden marketing presenteerde kaas en kunst en Amersfoort stond in het licht van Mondriaan tijdens Mirakels.

Partner worden

Utrecht Marketing heeft als doel bezoek aan Utrecht stad en regio te stimuleren gedurende de campagneperiode. Inschrijvingen voor organisaties die winterse evenementen organiseren gedurende deze periode kunnen zich opgeven vanaf begin oktober. Meer dan 100 evenementen worden gebundeld en gecommuniceerd onder Winter Utrecht. Het bundelen van marketingkanalen en budgetten met de overkoepelende wintercampagne is effectief.

Enkele partners: Centraal management Utrecht, de Stadsschouwburg, TivoliVredenburg; de Utrechtse Heuvelrug; Spoorwegmuseum, nijntje museum, museum Catharijne Convent, Woerden marketing en Amersfoort.

Contact

Knus Twijnstraat Markt

Knus The Bakery

Knus De Streekmarkt

Winter in Amersfoort

Winters overnachten

Concert Kasteel de Haar

Smartlappenfestival

nijntje wintermuseum

Winterstation Spoorwegmuseum

Beauty en het beest Stadsschouwburg

Beauty en het beest Stadsschouwburg

Nieuwjaarsduik Talk

Dansvoorstelling Eutropia

Nieuwjaarsduik 2018

Nieuwjaarsduik theater

Veenendaal on Ice

Kerstmarkt Slot Zeist Winter

Soestduinen winter wandelen

Kerstmarkt Woerden

Kasteel Woerden