Touroperators - The Heart of Holland

Utrecht Marketing heeft in 2015 haar regio uitgebreid met betrekking tot de bewerking van de touroperatorsmark. In de positionering “The Heart of Holland” zijn in 2015 niet alleen Gouda, Schoonhoven en Bunschoten Spakenburg aangesloten, maar ook Woerden heeft zich voor twee jaar gelieerd. Daarnaast heeft Provincie Utrecht “The Heart of Holland” uitgekozen om de erfgoedlocaties in de provincie onder de aandacht te brengen bij touroperators.

Dit alles betekent een bredere vorm van promotie voor alle aangesloten partners. Zo gaat Utrecht Marketing sinds 2015 naar minimaal 4 beurzen in plaats van de 2 die het afgelopen jaar zijn bezocht. Daarnaast worden er bijvoorbeeld meer kennismakingsbezoeken georganiseerd voor touroperators die Utrecht willen leren kennen.

Via Travel Trade worden (inter)nationale touroperators bekend gemaakt met het brede culturele aanbod in Utrecht. Door in te zetten op binnen- en buitenlandse groepen, kan het dag- en verblijfstoerisme in de regio verder groeien. Utrecht is voor veel reisorganisaties een goede uitvalsbasis voor een groepsreis naar ons land. De compacte, historische binnenstad, de centrale ligging en het veelzijdige aanbod maken Utrecht zowel nationaal als internationaal tot een gewilde bestemming. Door de langere verblijfsduur is de internationale groepsbezoeker bij uitstek interessant. Daarbij is het uitgangspunt dat men in Utrecht overnacht, de attracties in Utrecht bezoekt en daarnaast de mogelijkheid heeft om excursies te ondernemen naar andere ‘Hollandse’ attracties’ onder het motto “the Heart of Holland”. Omdat alle belangrijke attracties van Nederland binnen een uur rijden van Utrecht liggen, kan de toerist in korte tijd heel Nederland verkennen vanuit de Domstad.